Aktualności

Matematyka i Język angielski

Maths in English

Klasa IV wręcz uwielbia matematykę. Nic więc dziwnego, że kiedy na lekcji języka angielskiego padł pomysł zbudowania nowatorskiej maszyny do liczenia, został on powitany z pełnym entuzjazmem. Wszyscy uczniowie chcieli wziąć udział w projekcie, który miał nam pomóc ćwiczyć nie tylko liczebniki w języku angielskim, ale także dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

Początki łatwe nie były, bo pomysłów na maszynę było sporo, a każdy (jak to zwykle bywa) uważał, że to jego właśnie pomysł jest najlepszy. Po burzliwych pertraktacjach udało się jednak osiągnąć kompromis i uczniowie ochoczo przystąpili do pracy. Z przydziałem zadań Pani musiała trochę pomóc, ale wykonanie projektu pozostawiła już całkowicie inicjatywie młodych artystów. I tak oto, z kartonów po mleku, bibuły i kolorowego papieru, narodziła się Wallyinka.

Wallyinka ma długie włosy, mądre oczy, piękne usteczka, klawiaturę na szyi i dziurę w brzuchu. Otwór ten jest przecież niezbędny do pokazywania wyników działań matematycznych wystukiwanych na jej szyi. Wygląda to następująco: jedna osoba siedzi sobie wygodnie na krzesełku po wewnętrznej stronie Wallyinki, a ktoś inny wystukuje działanie, wypowiadając na głos np. „Twelve minus four is…” Zadaniem osoby będącej „wewnątrz” jest nie tylko odgadnięcie wyniku, ale także i pokazanie go na „ekranie”, czyli właśnie na brzuchu naszego liczącego robota.

Ogromnym przeżyciem dla klasy było zaproszenie Pani Dyrektor na lekcję pokazową, na której mogliśmy zaprezentować pełnię możliwości naszej Wallyinki. Kolejka do robota ciągnęła się przez całą klasę i każdy z obecnych miał okazję skorzystać z jej pomocy aż cztery razy! Wszyscy świetnie się bawiliśmy licząc po angielsku i już nie możemy się doczekać następnego projektu!

Paulina Rothermel-nauczycielka języka  angielskiego