Aktualności

wycieczka do Głuchołaz

W dniach od 28 do 30 czerwca 2014 roku uczniowie kl. II -VI Szkoły Podstawowej w Olbrachtowie pod opieką Pani Renaty Żurawka i Pani Iwony Dewo wybrali się na wycieczkę do Głuchołaz w Górach Opawskich. Wyjazd ten miał charakter integracyjny z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Kunicach.   W pierwszy dzień wycieczki zwiedziliśmy Kopalnię Złota w Złotym Stoku.

Zapoznaliśmy się  Podziemną Trasą Turystyczną. W jej skład wchodzi zwiedzanie „Sztolni Gertruda” (część muzealna), „Chodnik Śmierci”, spotkanie z Gnomem
w Chodniku Śmierci
oraz jedyny w Polsce podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”. Następnie udaliśmy się do Ośrodka „Czerwony Kozioł” w Głuchołazach. Tam nawiązały się  nowe znajomości między uczniami obu szkół. Wieczorem dzieci świetnie bawiły się na dyskotece. Drugi dzień wycieczki nie rozpieszczał nas pogodowo, od rana już padało. Na terenie Ośrodka zostały zorganizowane dla uczniów warsztaty: Nauka gry na bębnach afrykańskich;  Jak powstaje książka? oraz pogadanka na temat poszukiwania złota.

Wieczorem wybraliśmy się na zwiedzanie w kierunku Czech. W ostatni dzień wycieczki po śniadaniu wybraliśmy się do Prudnika na warsztaty tkackie. Następnie zwiedzaliśmy Więżę Woka - jedyną pozostałość po średniowiecznym prudnickim zamku, który w XIII w. ufundował czeski możnowładca Wok z Rosenbergu. Wieczorem zmęczeni, ale zadowoleni
i w znakomitych humorach wróciliśmy do domów.